@article { author = {Hosseini, Majid and Beidollahkhani, Arash}, title = {Branding and political marketing; a new model for the development of participatory political communication}, journal = {POLITICAL QUARTERLY}, volume = {45}, number = {4}, pages = {915-936}, year = {2015}, publisher = {}, issn = {1735-9678}, eissn = {1735-9686}, doi = {10.22059/jpq.2015.55951}, abstract = {Nowadays, one of the main goals of each organization, person or profession is having a good image and implications associated with it, intelligence and basically a good brand. Generally, political advertising and image management or management of political image has been one of the fundamental principles for democracy and modern society. Planning of public image needs a careful control of information. The concept of branding in marketing means labeling of a product and its recognition. The same meaning extends to political science and political and electoral marketing. This paper aims to examine the changing patterns of political communication through conceptualization of political branding and marketing. Also this paper explains the concept of branding and political branding and the change in meaning of politics. Basically, political branding is the changing pattern of political participation.}, keywords = {Brand,Branding,Communications,Participation,political marketing}, title_fa = {برندسازی و بازاریابی سیاسی؛ الگویی جدید برای توسعۀ ارتباطات سیاسی مشارکتی}, abstract_fa = {امروزه تصویر و دلالت‌های ضمنی متضمن آن، ذهنیت و به‌طور کلی برچسب خوشایند، یکی از اهداف اساسی هر سازمان، شخص یا حرفه‌ای است. به‌طور کلی، تبلیغات سیاسی و مدیریت تصویر سیاسی یکی از اصول اساسی دموکراسی‌های رایج و مدرن بوده است. طرح‌ریزی تصویری عمومی، نیاز به کنترل دقیق اطلاعات دارد. مفهوم برندسازی در بازاریابی که به معنای عمومی برچسب‌خوردن کالا و شناخته‌شدن محصول تولیدی توسط آن برند است، نیز بر اساس همین معانی وارد چرخۀ علوم سیاسی و متعاقباً بازاریابی سیاسی- انتخاباتی شده است. تمرکز اصلی این مقاله نیز تشریح تغییر الگوی ارتباطات سیاسی با استفاده از مفهوم‌سازی برندسازی و بازاریابی سیاسی است. بر همین اساس، این مقاله ضمن توضیح این دو مفهوم، بر این امر تأکید می‌کند که این دو مفهوم معنایی جدید از سیاست تولید می‌کند که سبب تغییر الگوهای قدیمی ارتباطات سیاسی سخت‌افزاری و گسترش مشارکت می‌شود. در واقع، خروجی اساسی برندسازی و بازاریابی سیاسی، تولید و گسترش معنای مشارکتی سیاست در جوامع مدنی است.}, keywords_fa = {برند,برندینگ,بازاریابی سیاسی,ارتباطات,مشارکت}, url = {https://jpq.ut.ac.ir/article_55951.html}, eprint = {https://jpq.ut.ac.ir/article_55951_7ed92b8b3e8f398daf4a1c56cd55177c.pdf} }