@article { author = {Moshizadeh, Homeira and Bahramipour, Fatemeh}, title = {CONSTRUCTING IRAN THROUGH METAPHORS IN US NEWSPAPERS}, journal = {POLITICAL QUARTERLY}, volume = {47}, number = {3}, pages = {773-790}, year = {2017}, publisher = {}, issn = {1735-9678}, eissn = {1735-9686}, doi = {10.22059/jpq.2017.62864}, abstract = {Iran has been constructed as “the enemy other” of the United States and this has had serious implications at various levels. The way in which Iran has been constructed through various metaphors in American media is the focus of this article. It is argued that applying specific metaphors about Iran and/or US-Iran relations together with their particular articulations, have led to representing Iran as the enemy of the United States and this has affected American public attitude towards Iran. On the basis of discourse theory and metaphor theory and by applying metaphorical analysis, the article shows how major American newspapers, namely, the New York Times, Washington Post, and Wall Street Journal have made a specific narrative of Iran and its relations with the US possible. The analysis shows how the meaning structure is similar in all three newspaper despite their rather different political attitudes. }, keywords = {Iran,United States,metaphorical analysis,conceptual metaphors,American media,self and other}, title_fa = {تحلیلی استعاره‌ای از ساخت ایران در روزنامه‌های مهم ایالات متحده (2013-2001)}, abstract_fa = { ایران از راه­های مختلف به­ویژه از طریق متون رسانه­ای، به‌عنوان "دیگری دشمن"در ایالات متحده برساخته شده که این امر از نظر برداشت از ایران در سطوح و عرصه­های مختلف و نوع برخورد با آن واجد مدلولات و تبعات مهمی بوده است. سؤالی که این مقاله درصدد پرداختن به آن است، چگونگی ساخت ایران بر مبنای استعاره‌سازی است (انتقال جنبه­هایی از یک قلمرو به قلمرو دیگر به‌­نحوی که از قلمرو دوم به‌گونه­ای سخن گفته می‌شود که گویی قلمرو مبدأ است). استدلال اصلی مقاله این است که کاربرد انواع خاصی از استعاره­های دربارۀ ایران از یک سو، و پیوندیابی­های گفتمانی صورت‌گرفته از سوی دیگر، به ساخت ایران به‌عنوان یک "دشمن" در رسانه­های ایالات متحده منجر شده است. در این مقاله با تکیه بر شاخۀ خاص از نظریه و روش تحلیل گفتمان، یعنی تحلیل استعاره­ای، نقش محوری استعاره­ها در برساختن ایران به‌عنوان "دیگری دشمن"در گفتمان مطبوعاتی ایالات متحده با تکیه بر متون خبری سه روزنامۀ مهم این کشور (نیویورک تایمز، واشینگتن پست و وال استریت ژورنال) در یک دورۀ حدوداً دوازده‌ساله (از یازده ­سپتامبر 2001 تا سال 2013) بررسی شده و شواهد و داده­هایی برای نشان دادن چگونگی استفاده از استعاره­های مفهومی اصلی برای ایجاد و خلق روایتی از ایران به‌عنوان دشمن و نیز چگونگی تداخل گفتمانی و شباهت میان ساخت معنایی در هر سه روزنامه ارائه شده است.}, keywords_fa = {استعارۀ مفهومی,ایران,آمریکا,تحلیل استعارهای,رسانه‌های ایالات متحده,خود و دیگری}, url = {https://jpq.ut.ac.ir/article_62864.html}, eprint = {https://jpq.ut.ac.ir/article_62864_f524c8da361becc73866e37817a3a997.pdf} }