@article { author = {Shirazi, Hossein}, title = {The Application of Social Marketing Approach in Public Policy}, journal = {POLITICAL QUARTERLY}, volume = {49}, number = {4}, pages = {1043-1061}, year = {2019}, publisher = {}, issn = {1735-9678}, eissn = {1735-9686}, doi = {10.22059/jpq.2019.137769.1006667}, abstract = {Public policy in a variety of areas likes social and cultural, educational, criminal etc. involves exerting efforts in order to change behaviors. Social marketing is an approach which takes advantage of commercial marketing in social fields. This article tries to introduce social marketing as a helpful approach for public policy. Although social marketing is a process, most of the social marketing models offer what is needed at the policy formulation level– based on policy cycle model-. So, the present article introduces NSMC, a model of social marketing, as a subcategory of formulation level and indicates 4Ps and MINDSPACE models can be used for choosing solutions. These models help policy makers to analysis personal and social situations in order to making optimal decisions for changing behaviors.}, keywords = {Changing behaviors,Public policy cycle,Choosing solution,Policy formulation,Policy analyzing,Public Policy,Social marketing}, title_fa = {بهره گیری از رهیافت بازاریابی اجتماعی در سیاستگذاری عمومی}, abstract_fa = {سیاستگذاری در بسیاری از حوزه‌ها نظیر حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی،‌ جنایی، آموزشی و ... تا اندازه‌ای مستلزم تلاش برای ایجاد تغییر در رفتارهای انسانی است. بازاریابی اجتماعی رهیافتی است که ضمن بهره‌گیری از ادبیات بازاریابی تجاری، با هدف ایجاد تغییر در رفتارهای انسانی پا به عرصۀمطالعات اجتماعی گذاشته است. مقالۀ حاضر ضمن معرفی بازاریابی اجتماعی به‌عنوان رهیافتی مؤثر، آن را به‌عنوان ابزاری ارزشمند در مسیر تحقق اهداف سیاستگذارانۀ معطوف به تغییر رفتار معرفی می‌کند. علی‌رغم ماهیت فرایندی بازاریابی اجتماعی، الگوهای بازاریابی اجتماعی اغلب آنچه را پوشش می‌دهند که سیاستگذاران در مرحلۀ تدوین سیاست‌ها- در قالب مدل چرخه‌ای سیاستگذاری- بدان نیازمندند. از این‌رو این مقاله در جهت روشن شدن ارتباط بازاریابی اجتماعی با فرایند سیاستگذاری عمومی، در مرحلۀ تدوین سیاست‌ها به معرفی الگوی NSMCاز الگوهای بازاریابی اجتماعی می‌پردازد و در بخش راه‌حل گزینی، دو مدل 4Ps و MINDSPACE را مفید فایده می‌داند. الگوهای مذکور به سیاستگذار کمک می‌کنند تا با درک عمیق‌تر موقعیت فرد در جامعه، به اتخاذ سیاست‌های مؤثر معطوف به تغییر رفتار انسانی مبادرت ورزد که متأسفانه این مهم در کشور ما مغفول مانده است.}, keywords_fa = {Changing behaviors,Public policy cycle,Choosing solution,Policy formulation,Policy analyzing,Public Policy,Social marketing}, url = {https://jpq.ut.ac.ir/article_75313.html}, eprint = {https://jpq.ut.ac.ir/article_75313_6c17ae2263898b39eab029af6b4142c8.pdf} }