TY - JOUR ID - 75312 TI - یهود و سنیمای کودک؛ ترویج ایده‌ها و افکار JO - فصلنامه سیاست JA - JPQ LA - fa SN - 1735-9678 AU - دوست مجمدی, احمد AU - صبوری نژاد, احمد AD - استاد گروه مطالعات منطقه‌ای دانشکدۀ حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران AD - دانشجوی دکتری مطالعات منطقه‌ای دانشکدۀ حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران Y1 - 2019 PY - 2019 VL - 49 IS - 4 SP - 1021 EP - 1041 KW - انیمیشن KW - رسانه KW - مظلوم‌نمایی KW - نشانه‌شناسی DO - 10.22059/jpq.2018.205436.1006778 N2 -     ترویج افکار، فرهنگ‌سازی و... مفاهیمی هستند که امروز نزد پژوهشگران حوزۀ مطالعات فرهنگی، به‌ویژه در دنیای رسانه‌ها از اهمیت زیادی برخوردارند. امروزه به‌واسطۀ پیشرفت‌های شگرف در زمینۀ فناوری‌های ارتباطی و اطلاعات و تأثیرات گستردۀ آن در انتقال و القای اندیشه‌ها و آرمان‌ها، آشنایی با رسانه‌های فرهنگ‌ساز، صاحبان و گردانندگان آنها و اندیشه‌ها و ایده‌هایی که آنها ترویج می‌کنند، اهمیت مضاعف یافته است. یکی از مؤثرترین ابزارهای فرهنگی که یهودیان در جهت ترویج اندیشه‌های خود و "مظلوم‌نمایی" نزد افکار عمومی جهان و به‌خصوص در آمریکا، استفاده می‌کنند، صنعت سینما است. در این پژوهش، با بررسی تحلیل محتوای اجمالی سه اثر برتر سینمای انیمیشن، پاندای کونگ‌فوکار 2، فرار مرغی و چگونه اژدهای خود را تربیت کنید 2، به‌عنوان نمونه و به روش نشانه‌شناسی، نشان خواهیم داد که یهودیان چگونه از این سه اثر برای مظلوم‌نمایی و ترویج آرمان‌ها و ایده‌های خود استفاده کرده‌اند. UR - https://jpq.ut.ac.ir/article_75312.html L1 - https://jpq.ut.ac.ir/article_75312_c484a58149774b4198ac56230ebde07c.pdf ER -