الف) فارسی
1. اجلالی، پرویز (1379). سیاستگذاری و برنامهریزی فرهنگی در ایران، تهران: نشر آن.
2. استرنیانی، دومینیک (1392). مقدمهای بر نظریههای فرهنگ عامه، ترجمۀ ثریا پاکنژاد، تهران: کتابخانۀ فروردین.
3. استونر، جیمز (1375). مدیریت، ترجمۀ علی پارسائیان، تهران: نشر بازرگانی.
4. اسکندری، نصرالله (1391). «بررسی تأثیر همگرایی بر سیاستگذاریهای رسانهها از دیدگاه متخصصان مدیریت و تکنولوژی»، فصلنامۀ مطالعات رسانه، پاییز، سال 7، ش 18، ص 176 – 159.
5. اشتریان، کیومرث (1386). سیاستگذاری عمومی ایران، تهران: میزان.
6. ------------- (1387). «رهیافت نهادی در سیاستگذاری نوآوری تکنولوژیک»، فصلنامۀ سیاست، دورۀ 38، ش 1، ص 14-1.
7. الوانی، مهدی (1378). مدیریت عمومی، تهران: نشر نی.
8. --------- (1393). تصمیمگیری و تعیین خطمشی دولتی، تهران: سمت.
9. الوانی، مهدی؛ داناییفرد، حسن (1380). گفتارهایی در فلسفه تئوریهای سازمان دولتی، تهران: صفار.
10. الوانی، مهدی؛ هاشمیان، محمدحسین (1387). «ارائۀ مدل بومی سیاستگذاری بخش فرهنگ»، همایش توسعه و تحول در فرهنگ و هنر، ص 95-75.
11. آیدی، دون (1393). فلسفۀ تکنولوژی، ترجمۀ شاپور اعتماد، تهران: مرکز.
12. اینگلیس، فرد (1377). نظریۀ رسانهها، ترجمۀ محمود حقیقت کاشانی، تهران: مرکز تحقیقات صداوسیما.
13. پارسونز، وین (1392). مبانی سیاستگذاری عمومی و تحلیل سیاستها، ترجمۀ حمیدرضا ملکمحمدی، تهران: پژوهشکدۀ مطالعات راهبردی.
14. حقیقت، سید صادق (1387). «تقابل رفتارگرایی و نهادگرایی در علوم سیاسی»، مجلۀ روششناسی علوم انسانی، سال 14، ش 55، ص 154 – 139.
15. خاشعی، وحید (1388). «بایستههای اجتماعی در سیاستگذاری رسانهای جمهوری اسلامی»، مجلۀ رسانه، زمستان، ش 80، ص 81-61.
16. خجسته، حسن (1387). جامعهشناسی رادیو، تهران: ادارۀ کل تحقیق و توسعۀ صدا.
17. خواجهنایینی، علی (1394). «درآمدی تحلیلی بر نقش شبکههای سیاستی در سیاستگذاری عمومی»، فصلنامۀ دولتپژوهی، پاییز، ش 3، ص 175 – 147.
18. دادگر، یدالله (1384). تاریخ تحولات اندیشۀ اقتصادی، تهران: دانشگاه مفید.
19. رودس، آر.ای.دبلیو (1384). رهیافت نهادی، در مارش و همکاران، روش و نظریه در علوم سیاسی، ترجمۀ امیرمحمد حاجی یوسفی، تهران: پژوهشکدۀ مطالعات راهبردی.
20. روزنا، جیمز (1384). آشوب در جهان سیاست، ترجمۀ علیرضا طیب، تهران: روزنه.
21. سبیلاناردستانی، حسن (1383). بررسی اصول، اهداف و سیاستهای خبری اعلام و اجراشده در صداوسیما، تهران: مرکز تحقیقات صداوسیما.
22. شیرزاد خوانجه، سپهر (1390). «مدیریت رسانه در عصر جهانیشدن»، فصلنامه پژوهشهای ارتباطی، تابستان. ش 66، ص 72- 37.
23. عاملی، سعیدرضا (1383). «تکنولوژی همزمان ارتباطات و دو فضایی شدن فرهنگ»، فصلنامۀ دیدگاه، ش 1 و 2، بهار و تابستان، ص 75-55.
24. عقیلی، وحید (1386). «مدیریت رسانه در عصر همگرایی رسانه»، فصلنامۀ تحقیقات وسایل ارتباطجمعی، سال هجدهم، ش 25، تابستان، ص 215-97.
25. کاستلز، مانوئل (1389). عصر اطلاعات، ترجمۀ افشین خاکباز، تهران: طرح نو.
26. کاظمی، علیاصغر (1385). مدیریت سیاسی و خطمشی دولتی، تهران: دفتر نشر فرهنگ اسلامی.
27. کیوانی امینه، محمد (1385). «آشنایی با مکتب نهادگرایی»، مجلۀ پژوهشنامۀ حقوق اسلامی، بهار 85، ش 22، ص 120- 91.
28. مارش، دیوید و جری استوکر (1384). روش و نظریه در علوم سیاسی، ترجمۀ امیرمحمد حاجی یوسفی، تهران: پژوهشکدۀ مطالعات راهبردی.
29. مولر، پیر (1378). سیاستگذاری عمومی، ترجمۀ حمیدرضا ملک محمدی، تهران: دادگستر.
30. هاشمیان، محمدحسین (1390). «بازخوانی دانش سیاستگذاری در بستر پستمدرنیسم»، فصلنامۀ روششناسی علوم انسانی، ش 66، ص 160-141.
31. هاولت، مایکل و وام رامش (1394). مطالعه خط و مشی عمومی، ترجمۀ عباس منوریان، تهران: مرکز آموزش مدیریت.
32. وحید، مجید (1384). «جستاری پیرامون مشکل سیاستگذاری در ایران»، مجلۀ دانشکدۀ حقوق و علوم سیاسی، ش67، ص 273-261.
33. ----------- (1395). سیاستگذاری عمومی، تهران: میزان.
34. ----------- (1383). نگرشی بر سازمان و«منطق» حاکم بر آن.سه سال با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (بخش پژوهش)، مجلۀ دانشکدۀ حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، ش 65، ص227-215.
35. ویلیامز، کوین (1390). درک تئوری رسانه، ترجمۀ رحیم قاسمیان، تهران: ساقی.
ب) انگلیسی
36. Friedland، R. and Alford، R. R. (1991). “Brining Society Back In: Symbols، Practices، and Institutional Contradictions.” In Powell، W. W. and DiMaggio، P. (eds.) The New Institutionalism in Organizational Analysis. Chicago: The University of Chicago Press: 232-263.
37. Hodgson, Geoffrey M (1998). “The Approach of Institutional Economics”, Journal of Economic Literature, Vol. 36,No.1,pp.166-192.
38. Jepperson، R. L. (1991). “Institutions, Institutional Effects and Institutionalization” In Powell، W. and DiMaggio، P. (eds.) The New Institutionalism in Organizational Analysis. Chicago: The University of Chicago Press: 143-163.
39. Medema، G, Steven, mercuro, Nicholas (2005). History Institutional law & Economics, Encyclopedia. Law & Economics, pp. 418-453.
40. Selznick، P (1966). TVA and Grass Roots: A Study in the Sociology of Formal Organization. New York: Harper Torch books.
41. Veblen, Thorstein (1909). “The Limitation of Marginal Utility”, the Journal of Political Economy, Vol. 17, No.9,pp.620-636.
42. Zucker، L. G. (1991). “The Role of Institutionalization in Cultural Persistence” In Powell، W. W. and DiMaggio، P. (eds.) The New Institutionalism in Organizational Analysis. Chicago: The University of Chicago Press: 83-106.
43. B. Goertzel (1994). Chaotic Logic; Language, Thought and Reality from the Perspective of Complex Systems Science, Plenum press.
44. Blanco, Ismael, Lowndes,Vivien, Pratchett, Lawrence ,(2011). “Policy Networks and Governance Networks: Towards Greater Conceptual Clarity”, POLITICAL STUDIES REVIEW, 9(3),pp.297-308.
45. Dyson, Kenneth and Humphreys (1992). Broad casting and new media policies in Western Europe, London,
46. Hutchiso ndṣavid (1999). Media Policyṣ ,blackwell.
47. J. Holland (1995). Hidden Order: How Adaptation Builds Complexity, Reading. MA: Addison _ Wesley.
48. Norton, P. (1990a), "General introduction", in Norton, P. (Ed) Legislatures, Oxford, Oxford University Press,p.431-454.
49. P. Senge (1990). The Fifth Discipline: The Art and Practice of the Learning Organization, New York, NY: Doubleday.
50. Stevenson, Nick (2001). “The Future of public media cultures” in Frank Webster, culture and Politics in the Information Age, London: Routledge,pp.630-680.